Vyhledat
  • Barbora Kalvach

Tři jednoduché aktivity na každý den


Dnes vám přináším tipy na tři jednouché aktivity, které můžete s dětmi dělat každý den a báječné na tom je, že je máte připravené za pár sekund a pouze z toho, co naleznete, když se podíváte po dětském pokojíčku.


Tipy jsou schválně vybírané tak, aby byly co nejuniverzálnější, daly se dělat v několik variantách a jsou určené od batolátek až po velké děti.

I spy with my little eye

Na tuto aktivitu potřebujete jen pár předmětů. Na začátek bych si vybrala tři. Tři je totiž fajn počet, ani lehký, ani příliš těžký.

Může to být cokoli - ovoce, figurky zvířátek, autíčka,…co vás napadne.


Hra spočívá v tom, že předmět schováte do dlaně a říkáte:

I spy with my little eye something what,…. What is it?

A teď záleží, jakou úroveň jazyka i věk mají děti. Jde o to, že jim napovídáte, co by to mohlo být za předmět a oni mají hádat.


S těmi nejmenšími dětmi to hraju tak, že jim předměty nejdříve ukážu a něco k nim řeknu a pak to, co k nim řeknu, dám do té hry. Tak například, pokud mám v ruce mandarinku, tak říkám, že je oranžová a sladká, pokud je to figurka kravičky, takže je to zvíře a bučí, atd.


Když jste si jisti, že děti předměty znají jménem, tak můžete nejdříve ukazovací fázi přeskočit a rovnou se ptát.


Se školními dětmi, už hrajeme i variantu hry v originále, kde říkáte, že to začíná na písmenko „P“ ( například). Nicméně mně přijde mnohem zajímavější a pro budoucí použití jazyka užitečnější popisovat předmět, než se ptát, jak se píše.

Hra má mnoho variant a lze na ní krásně obohacovat slovní zásobu.


Existuje i španělská verze této hry. Ta pak zní:

Veo, veo

Qué ves?

Veo una cosita que….

Qué es?


Pro váš druhý jazyk bych pak hledala v Googlu pod heslem: I spy with my little eye in German/ French,…

Přines barvu

Na tuto aktivitu nepotřebujete vůbec nic, stačí se porozhlédnout kolem vás.

Dětem totiž dáváte úkoly tipu:

Přines mi něco červeného/ něco bílé barvy/ něco, co je žluté.

A děti mohou přinést cokoli. A nosí velmi velmi rády.


Těm nejmenším dětem nebo úplným začátečníkům pomáhám tím, že jim jednoduše tu barvu ukazuji.

Říkám: Přines mi něco modrého a v ruce držím modrý papír. Aby to neměly nejdříve těžké. To, co mi mají přinést mají po ruce nebo jim to dám na kobereček/ do nějakého vyznačeného koutku, aby měly determinované místo, kde mají hledat. Pomáhá jim to v orientaci i splnění úkolu a děti a vlastně i já z toho úspěchu máme radost.


I o něco starším dětem pomáhám s tím, že jim ukážu třeba poličku/ knihovnu/ místo nebo místnost odkud mají předměty nosit, aby mohly úkol splnit.


Ostříleným školním dětem pak nechávám volné působení a hledají po třídě/ po škole/ v domě.


Tato hra se dá variovat i na účel předmětu: přines mi něco na sport/ oblečení/ na mytí atd.

Simon says

Ani na tuto aktivitu nic nepotřebujete.

Hra spočívá v tom, že říkáte: Simon says: jump/ clap your hands/ pick your nose,…

Prostě Simon dává nejrůznější úkoly. Hra se dá krásně variovat do dalších cizích jazyků, jen dáte typické jméno chlapce, co úkoly říká.

Malým dětem dávám jednoduché pohybové úkoly, aby se mohly všichni krásně zapojit: zatleskej, dřepni si, vyskoč,… a nejdříve je dělám s nimi. Postupně už pak ty staré, co děti umí, nedělám a dělám jen nové. Přidávám maximálně po třech pokynech, tak abych děti nezahltila.

S pokročilejšími dětmi už jdou dávat i jiné úkoly: vyskoč 3x, zavolej ahoj, doběhni na konec třídy a dotkni se zdi.



No a se staršími a pokročilejšími už jdou dělat nejrůznější a velmi legrační věci - záleží na vaší fantazii a pokročilosti dětí. Děti samy dokáží vymyslet nejlepší úkoly, tak to nechte na nich.

19 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše